Sunday, March 15, 2009

cinta... & bbrpe sbb knape aku lom kwen2 lg... hehehe...

Adam Dan Hawa dicipta utk sling melngkapi. itu Satu kemestian. Persoalnnya, bgmna utk mngtahui siapa jodoh kita..?? Adakah kita akan jatuh cinta pd org yg tepat..??? Benarkah kita akan akan mngetahui bahwa dia adalh untuk kita hanya dengan melaui mata.., rasa.., dan gerak hati..?? (klau ada pn x rmai yg tepat... hehehe...) bgmna pla dgn masa..??(asl ler bnyk sgt tnda soal nih...???)
Ada juga yg mengatakan bahawa cinta sejati itu apabila kita dpat merasa sesuatu di dalam hati (diulangi... "merasa" di dlm hati yea....)& mmbuat plihan yg tepat dengan menggunakan akal fikiran yg waras..(tgh brcinta, wras ke pmikiran mse tuh??? trplng r pd indvdu ti sndri.. hehehe..) Kalau bgitu,knpa ada yg brcinta ttpi tidak ke jinjang pelamin...?? bgaimana pula dgn yg ditakdirkan brpisah stlh berkahwin??
Entahlah....... mmg ssh nak mncri cinta sejati (nak2 zman skrg..) kalau ada pn, mungkin mereka itu trgolong dlm golongan yg bernasib baik.. mungkin cinta sejati itu boleh diibaratkan sbgi mndaki gnung everst. Ramai yg Bercerita, ramai yg mencoba. Namun...,tidak semua yang berjaya sampai ke puncak. Tetapi..,alangkah indahnya pabila dapat berada di puncak . Terlalu indah... hingga tidak dapat digambarkan apa yg dilihat dan dirasa tatkala itu...
Adakah "aku" antara mereka yg bertuah itu..?? sbg manusia biasa, adakah "aku" berpeluang untuk mmbuat pilihan..?? Dan Apakah pilihan aku itu benar, tepat & sesuai....? allahua'lam.........(cm x cye aku lay text cm ni.. hehehehe)

Bkn pe.. sakit tlinga ni bila org skliling sbuk tnye psal kwen...Finin beb.. Bkn x nk kwen.. tpu r klo aku ckp x nk kwen (stmnt brani mati ni babe.. hahaha)Tapi tiap kli aku bg jwpan.. org sume ckp..."alah.. alasan.... Abih dah mmg tu ler jwpnnyer...Klu stkt mber2.. ok lg.. sng jek aku ckp kn.. tpi ni klu makcik2 yg x brpe nk mude yg mnanye...huh...!! jenuh..!!! so, kt sni aku nk bg r bbrpe alasan yg mnyebabkn aku lom kwen2 lg(blom kwen ok..)
1)Akak aku lom kwen lg r.. cm ne aku nk lpas.....(lngr bndul nnti.. knun...)
2)Lom jmpe yg ssuai,ala..kwan2 jek dlu(alsan yg sllu dgnakn..hrap2 korg cye :P)
3)Duit lom ckp lg..(klu stkt nk nikah jek ckup r kot.jmpt yg wjib2 jek..lalalala)
4) bnyk bnde nk pkir(klu cm tu.. botak dlu r bru kwen..?? hahahaha)
5)Nk Kne byo itu,ini@hutang(utng pe jek ek..?? keta je kot.?? whtever..!!!)
6)Lom puas enjoy r....(x sdo.. umo dh bnyak. huh..!!)
7)Lom sdia nk pkul tnggungjwab(pyos lg hampeh...)
8)Takut, coz skrg bnyk sgt kes cerai(uiks.. kn lom kwen.. pe ko sbuk pkir psal
cerai...?? aduiyai...!!!)
Hahahaha......(tbe2 nk gelak beso plk...) aku rse, ckup ler 8 alsan npe aku lom kwen lg... dan alsan2 ini ler yg aku telah dan akan pkai utuk mnjwab soalan cepu emas dr sesiapa sahaja.. trmasuk "kau" yg tgh bce blog aku ni.. hehehehe....

5 comments:

Farrah UNIMEL said...

jangan kata takdir bila cinta selepas nikah itu putus tengah jalan.macam menyalahkan takdir pula.tentu ada sebab kenapa Allah buat macam tu?
kita selaku hamba,kena berusaha.jodoh,rezeki,ajal,semuanya kan telah tertulis.cuma kita sahaja yang kena berusaha agar kelak kita berkahir dengan husnul khatimah.
kalau kata bercerai, tentu ada hikmah ataupun Allah nak hapus dosa2 lalu atau nak bagi yang lebih baik.
orang yang beriman tak kan dikatakan beriman kalau belum diuji.
justeru sekarang lagi kita kena belajar ilmu rumahtangga agar kita sentiasa berusaha membahagiakan rumahtangga kita. bukan perempuan sahaja,malah lelaki kena sekali.
jangan bercerita tentang cinta suci andai kita belum menyucikan hati untuk menerima cinta suci...fuh..power tak ayat?
tapi itulah hakikat. orang sering menyalahkan cinta. cinta adalah anugerah Allah yang paling indah. tiada siapa yang boleh ciptakan cinta.
hamka kata, kalau sakit,ia bukanlah dinamakan cinta,itu adalah nafsu.
bersihkanlah hati untuk terima cinta suci dan sejati.
satu hal lagi, kita selalu lupa pada Allah bila kita rasa kita jumpa cinta lelaki yang kita jumpa.
padahal kita, harus meletakkan cinta ALlah di depan.barulah cinta pasangan kita. bukan apa, agar Allah jaga cinta itu sehingga ke syurga.
betul tak yan apa yang farrah cakap ni?
huhuhu..selamat mencari cinta...
ya Allah temukanlah kami cinta yang Engkau redhai agar cinta kami bertaut dengan hati yang tulus dan ikhlas demi menggapai firdausi...amin..

yanz said...
This comment has been removed by the author.
yanz said...

bkan mnyalahkn takdir bile semua tu terjadi.. mmg btol sesuatu yg trjadi pasti ade pmyebabnye.. dn hanya dia yg maha mngetahui.. tu cme pringatan tuk sy.. spya lbih berhati2 dan matang dalam menangani setiap musibah yg brlaku.. bljar dr kesilapan sendiri dan keadaan sekeliling... dan tuk mematngkn diri dlm semua aspek.. hehehehe.. bkn snang nk mncari cinta sejati.. bk kte farah.. sucikn dlu diri sblm menerima sesuatu yg suci.. tu mmg btol.... bkn mnyalahkn cinta... ttpi sbb cinta itu terlalu universal.. maka bgitu senang tuk menyalhkn cinta....
tpi sbgi seorg mnusia biasa.. cinta tidak ada salahye.. cme mereka yg tidak tahu hndak menghargai cinta itulah yg bersalah.... tpi.. mereka x pernah sedar yg sebenrnya mereka yg bersalah... mereka tetap menyalahkan cinta...(ko phm x frah pe yg aku text nih...??? huhuhu.. pusing2 finin aku... ;p)
ada apa dgn cinta...????? (hehehe....) aku pn dh mnjngkit farah.. sjk bile nth ley text kata2 cm ni...?? hehehehe...

At-Thahirah said...

semua tu sekadar alasan je. jgn menyalahkan takdir bila cinta putus @ x kunjung tiba. semuanya berbalik pd kita utk berusaha mencari dan menjaganya. papepun cinta Allah adalah yg abadi. so teruskan pencarian mencari cinta sejati..

damiakhairina said...

Cinta?.. pada yg satu semestinya.. pada manusia yg bergelar lelaki?!!!!!!!! hi..hi.. kawen dl br TAU!!.. semestinya dapat cinta suci.. SAH lg tu... pape pun.. ina doakan mudah2an k.y cepat dapat jodoh yg dicintai.....(jgn byk sgt alasan! takut dapat mat bang @ mat ind plak kang)